Emoţii şi speranţe !


Am intrat într-o perioadă neiertătoare a examenelor. În ultimele luni am avut parte de examinări şi portofolii predate la proiectul “Educatori pentru societatea cunoaşterii” , iar acum sună sentenţios clopoţelul Examenului de Titularizare (în învăţământ).

titularizare_2013_77902300(1)

În urmă cu două luni am susţinut lecţia asistată (o probă practică), iar azi am susţinut proba scrisă . Niciuna nu a fost deloc uşoară. În cazul primei trebuie pregătit proiectul didactic şi apoi susţinută lecţia în prezenţa a doi evaluatori (cel puţin unul inspector) şi a unei clase la şcoala la care ai fost repartizat, ceea ce te pune în situaţia de a preda o lecţie la o clasă pe care nu ai mai întâlnit-o niciodată.

titularizare-1375113685

Proba scrisă este una de o complexitate deosebită. Timp de patru (4) ore trebuie să-ţi dozezi efortul şi să-ţi canalizezi atenţia asupra unor subiecte de o complexitate apreciabilă. Metode, mijloace didactice, tipuri de teste, itemi etc. toate trebuie surprinse analitic în deplina lor interdependenţă şi focusate asupra secvenţei (capitolului-lecţiei) propus de subiecte. După 4 ore de scris continuu şi o zi în care de dimineaţă din cauza căldurii n-am avut deloc poftă de mâncare, m-am “trezit” la sfârşitul timpului alocat examenului cu o migrenă profundă , epuizat şi cu senzaţia de pelin în gât.

explicatia-dezastrului-de-la-titularizare-iq-ul-romanilor-echivalent-cu-iq-ul-mediu-al-englezilor-de-14-ani-101913

Am fost însă bucuros !!! Am scris suficient şi la obiect pentru a spera la o notă bună. Aşteptăm notele care se vor afişa până pe 5 august.

titularizare-1343824218

Din păcate – posturile sunt din nou mai puţine, aproape inexistente (niciunul titularizabil de 5 ani la istorie la nivel judeţean şi doar câteva la suplinire). În aceste condiţii starea de lehamite se amplifică. 

Şi sunt doar la început. Urmează zilele următoare examinarea ECDL Start (TIC-info) pentru Word şi Excel la Proiectul “Educatori pentru Societatea Cunoşterii” şi după mijlocul lunii august două examene majore pentru obţinerea gradului II didactic (una scrisă -19 august- din specialitate “Istorie” şi metodica specialităţii şi cealaltă orală din psihopedagogie). Nu e simplu deloc, dar luate individual cu o pregătire pe măsură este realizabil. Nota MINIMĂ DE PROMOVARE  este 8. Camerele video sunt prezente peste tot. Dacă pentru prima dată (acum doi ani) mi-au creat disconfort şi am obţinut o notă mai mică , acum mi-au rămas aproape insesizabile sau inexistente.

foto_70547

Deşi nu e simplu sper să se termine totul cu bine. 

One thought on “Emoţii şi speranţe !

  1. Pingback: Emoţii şi speranţe ! | balajradualin

Leave a Reply

