“Didactica Magna” – Titularizare 2013 !


Azi, 5 August 2013 , s-au afişat notele candidaţilor la Examenul de Titularizare 2013. Un întreg an de muncă, pregătire etc. îşi caută în această perioadă  confirmarea. Rezultatele anunţate reflectă o stare nu prea roză : 52 % dintre candidaţii înscrişi au obţinut note sub 7. În Bihor au fost înscrişi 1447 de persoane pentru acest examen major al învăţământului românesc. Peste două sute de persoane au obţinut note între 7.00 şi 7.99. Între 8.00 şi 8.99 au obţinut 183 de persoane. Iar în jur de 100 persoane au obţinut note între 9.00 şi 10. Sunt şi note maxime : 10 persoane au obţinut nota 10. Le adresez pe această cale “Sincere Felicitări” !

titularizare-1343824218

Nota mea este de 8.20, iar anul trecut am obţinut 8.30. M-am gândit să fac o contestaţie poate mai obţin câteva zecimi. Eu zic că la o evaluare moderată nota mea ar fi spre 9.00, dar, în fine, este bine şi aşa. Din păcate nu sunt posturi titularizabile (perioadă nedeterminată) la istorie în Bihor nici anul acesta, iar cele de la suplinire sunt în proporţie de 98 % fracţiuni de catedră. Cu toate că nu este cea mai bună situaţie pentru mine , este totuşi o veste bună şi o confirmare. Sper să-mi fie o notă folositoare în următorul an şcolar.

top-5-alimente-care-combat-garantat-mahmureala_1_size11.jpg

Nu ar fi atât de dureroasă lipsa posturilor titularizabile, cât lipsa de eficienţă sau valoare care se acordă acestor rezultate notabile la Titularizare (notele peste 7). Largheţea cu care s-au acordat posturile în urmă cu 5 ani sau la alte materii în special la educatoare , învăţătoare , de ordinul zecilor anual, într-o listă aproape interminabilă la afişările anuale ale posturilor, ne dezamăgeşte. Anumite persoane printre care mă pot regăsi şi eu, insist, nevinovate de situaţia creată, este mai mult o problemă sistemică în învăţământul românesc, pot deveni paranoici, pot crede că sunt cu adevărat urmăriţi de o “politică” total nefavorabilă lor, iar eu cred că e chiar vorba de lipsă de şansă şi de o suprasaturare de ordin sistemic.

67186_108329605906533_5614542_a

Remunerarea precară a tuturor cadrelor didactice conduce anual la incertutidine , la “reîntoarceri”, la neajunsuri. Situaţia economică a României ultimilor ani nu a permis acumulări financiare şi nici la obţinerea unor venituri importante din alte surse. Aş prezenta pentru a exemplifica doar cazul meu : colaborez pe sistem voluntariat cu trei siteuri online importante în ţară, dar nu obţin venituri din asta. Pot posta orice şi apare cu numele propriu la fel ca şi pe blogul personal şi am şi statutul recunoscut de Redactor Online, dar atât.

Fără a mai insista mai mult, mă bucur totuşi de nota obţinută la Titularizare 2013 – este un real succes !

One thought on ““Didactica Magna” – Titularizare 2013 !

  1. Pingback: “Didactica Magna” – Titularizare 2013 ! | balajradualin

Leave a Reply

