Început de An Şcolar 2013-2014 !


Un nou început de an şcolar … , o nouă agitaţie plină de peripeţii. Emoţiile elevilor se găsesc la cotele cele mai înalte. Vacanţa mare le-a oferit suficient timp pentru relaxare , însă din septembrie cu siguranţă toţi s-au pregătit pentru noul an şcolar.

copii-1373966955

Eu am fost foarte ocupat în acest debut de septembrie. Nefiind sigur de post, iniţial prin examen nu am luat decât câteva ore (6 mai exact) în prima şedinţă publică , a trebuit să mă interesez cu sufletul la gură pentru post. Abia în 13 septembrie am ştiut mai multe despre unde îmi voi desfăşura activitatea în noul an şcolar. S-au întregit cele 18 ore considerate necesare pentru a fi încadrat cu normă întreagă şi calificat. 

titularizare-1375113685

Această situaţie interminabilă însă dăunează mult dezvoltării personale celor care doresc să facă câte ceva şi au potenţial. Deşi m-am dedicat enorm acestei profesii , aş fi fost tentat să renunţ , fie şi pentru o perioadă , dacă nu aş fi reuşit să obţin o normă întreagă. Devenise aproape inacceptabil. Cu un masterat în domeniu (aş putea preda inclusiv la liceu), cu Gradul II didactic absolvit (nemăsluit), să nu mă pot baza nici măcar la suplinire pe un post. Statutul de itinerant , de ambulant … m-a nemulţumit profund în toţi cei 6 ani din învăţământ de până acum, iar această situaţie trenează în cazul meu doar pentru că nu am decât istorie şi cultură civică în calificare, fără geografie, fapt care în loc să conducă la titularizarea mea în sistem ( motive ar fi fost, am avut rezultate şi note demne de titularizare ani la rând), mi-a conferit doar statutul de suplinitor calificat.

Am urmărit zilele trecute apariţia la TV a ministrului Educaţiei Naţionale , Remus Pricopie. Cu o prestaţie publică ireproşabilă a reuşit să puncteze foarte bine situaţia deosebit de îngrijorătoare în care se găseşte învăţământul românesc. Elevi nepregătiţi, dezinteresaţi, profesori nemotivaţi etc… Personal cunoşteam aceste probleme, lacune grave ale învăţământului românesc , dar aşteptam , şi declar că am fost surprins de modul tranşant şi obiectiv prin care şi-a expus poziţia , să ia atitudine cineva dintre oficialii acestei monumentale instituţii naţionale. Mă aşteptam mai puţin ca chiar ministrul Educaţiei Naţionale să facă acest lucru într-un mod deschis şi neconciliator. Dacă am reţinut bine a făcut şi referire expresă la ceea ce se întâmplă în clasele de elevi într-un mod explicit. Exprimarea a fost clară : “în clasele de elevi se întâmplă ceva”, fapt care până acum n-a fost semnalat vehement de către o autoritate a învăţământului românesc. Bucuria pentru mine a fost enormă când am văzut că într-o sinteză argumentată, personalitatea cu cea mai mare competenţă din educaţia românească a deschis “ostilităţile” pentru remodelarea învăţământului românesc. Cred însă , şi nu aş dori să spun mai mult acum, că ar trebui taxate, stopate şi inechităţile din sistem. 

279870-pricopie

Azi însă , copiii au venit în număr mare către şcoli , florile au curs râuri , râuri pentru doamnele educatoare, învăţătoare şi profesoare şi tinereţea şi zâmbetele lor au fost în măsură să ne înveselească, să ne descreţească frunţile încă o dată. A fost odată ca niciodată !!! Ca profesor am fost pus într-o situaţie dificilă la fiecare început de an şcolar. Trebuie să dai atenţie cât mai multă fiecărui elev, copil şi fiecărei doamne , fie ea cadru didactic sau părinte. Este ziua în care evenimentele se desfăşoară cu o rapiditate extremă şi îţi reproşezi că puteai să-i evidenţiezi şi onorezi mai bine.

5048189-mediafax-foto-catalin-abagiu

 

eleviclasascoala1211337789373135-1373965067

 

 

 

Mult succes tuturor în noul an şcolar 2013-2014 , multă sănătate şi spor la învăţătură tuturor copiilor şi cele mai bune gânduri tuturor colegelor/colegilor !

IMG_0013Clasa+9+D

4 thoughts on “Început de An Şcolar 2013-2014 !

  1. Pingback: Început de An Şcolar 2013-2014 ! | balajradualin

  2. Multumesc domnule profesor pentru gandurile frumoase de inceput de an. Va urez, la randul meu un an plin de impliniri la noi la scoala.

  3. Mulţumesc şi eu…!!!….Mă bucur pentru că m-aţi găsit….!!!…cele mai bune gânduri şi urări şi sper să mă citiţi cu plăcere atunci când aveţi timp…!!!…La revedere … !!!

  4. Hi there I am so happy I found your weblog, I really found you by mistake, while I
    was looking on Digg for something else, Anyhow I am here now
    and would just like to say kudos for a remarkable post and
    a all round entertaining blog (I also love the theme/design), I don’t have time to browse it all at the minute but I have saved it and also added your RSS feeds, so when I have time I will be back to read more, Please do keep up the
    fantastic jo.

Leave a Reply

