Visul nemuririi , Timp Teluric – Timp Astral, Parabola Sămănătorului !


Un sfârșit de Iulie 2015 deosebit de călduros și un început de August 2015 asemănător. Disconfortul termic s-a resimțit chiar și la persoanele cele mai sănătoase. Abia câte o zi în care norișori răzleți și cenușii totuși, scuturau mânați de adieri domoale ploițe călduțe de vară dacă le putem numi astfel. În această perioadă culturile de vară atât de necesare pâinii populației și hranei animalelor sunt recoltate și înmagazinate, făcându-se astfel un prim bilanț al anului agricol în curs. Din nefericire deficitul de apă din sol este în măsură să diminueze simțitor producția culturilor de toamnă. În Moldova și sudul României situația a devenit amenințătoare, dar chiar și în jumătatea vestică se constată suficiente lipsuri. În rest , marea majoritate a populației trăiește viața la intensitate maximă încercând să savureze mult așteptata perioadă a concediilor. Turiștii preferă cu siguranță un timp cât mai însorit. Ajungem așadar la o adevărată … parabolă a sămănătorului prin peripețiile pe care agricultura românească le presupune.Un pragmatic ar spune fără ezitare : nu merită.

Rep-Dominicana_PUJ_Grand-Bahia-Principe_Centru-sporturi-nautice_AncaE_0713_089 lan_de_grau_2-1280x800

Constrâns să fac economie, îmi petrec timpul mai mult la domiciliu și doar sporadic mai ies câte o zi pentru destindere sau pentru plata diferitelor facturi sau pentru cumpărături. Întotdeauna când sunt acasă programul zilnic este răsturnat precum o clepsidră. Adorm târziu , motivat de activitatea mea pe internet și de căutările prin propriile fișiere din laptopul propriu. Sunt pasionat și de șah, iar posibilitatea de a juca online este seducătoare. Ușor nedemn, însă ,este faptul că deșteptarea se realizează câteodată către miezul zilei și nu la cântatul cocoșilor și că nu pot confirma pe marele N. Iorga care spunea: “La noi  românii, mai întâi se aud cântecele și apoi răsare soarele”.

Mă bucură faptul că am început să lucrez la lucrarea de Gradul I Didactic și că primii pași sunt încurajatori. În acest ritm aș putea-o finaliza cel târziu până la sfârșitul anului. Reprezintă una dintre lucrările care sper să nuanțeze ceva suplimentar, dincolo de propria originalitate. O lucrare de acest gen constituie fără îndoială o provocare , fiind de o complexitate notabilă. Nemulțumirea proprie se îndreaptă însă spre activitățile pe care nu le pot coordona eu în totalitate. Prezent fiind la examenul de titularizare 2015 , mă declar cu toată responsabilitatea una dintre marile victime ale acestuia. Deși s-a modificat formatul și proporția punctajului , subiectele au fost interesante și abordabile. Mă așteptam în cazul unei corectări drastice la o notă bună, dar nu foarte bună. În schimb când am aflat propria notă am crezut , sincer, că este prețul benzinei. La recorectare mi-a fost acordată aceiași notă. Aș dori să le transmit domnilor din echipele de corectare că baremurile explică foarte precis modul în care se poate acorda punctajul. Este imposibil ca după ce am parcurs toate cerințele să mi se acorde un punctaj mizerabil. Devine inacceptabil ca în al doilea an consecutiv să-mi fie compromisă astfel dezvoltarea profesională. Și la fel trebuie să fie imposibil să corectezi lucrarea lui Niță Ghițescu și să-i adaugi nota lui Ghiță Nițescu. Nu aș dori să invoc influențe politice , eu fiind apolitic cel puțin momentan, deoarece ar trebui să mă întreb mai întâi ce este de preferat: un liberalism haotic de stânga sau o social-democrație cu unele viziuni de dreapta ale propriilor baroni ? Dar cu siguranță cineva ar trebui să răspundă pentru existența unor astfel de situații. În același timp , în mod cert, în acest mod învățământul românesc a pierdut și pierde oameni și respectul unor persoane oneste.

titularizare-1375113685

Mă declar una dintre persoanele care este atentă și interesată de tot ceea ce ne înconjoară. Sunt practic din fire și mă organizez de regulă într-un mod precis în muncă , estimându-mi șansele și orizontul de … timp. Dar … sunt atent și la unele opinii care susțin aspecte mai puțin convenționale. Am o viziune sincronică și diacronică asupra existenței atât de necesară într-o raportare spațio-temporală, fiecărui eveniment corespunzându-i un spațiu și timp, dar unele persoane susțin în unele momente o percepție anacronică asupra evenimentelor. Devine explicabilă astfel atenția deosebită pe care mi-a atras-o un eveniment al Noua Acropola Oradea . Acesta a avut loc la sediul din Oradea al Librăriei Humanitas. A fost intitulat : Prelegere filosofică : Enigma timpului și sensul istoriei.

10620399_1562143687340782_3583716627397046798_o

 

Am avut ocazia de foarte multe ori să aprofundez poziția creștină și neoprotestantă asupra epocilor și timpului. Apocalipsa prezintă varianta creștină a sfârșitului vremurilor și începutul unei noi ere, interpretările fiind multiple, fiecare căutând să răspundă astfel propriilor întrebări existențiale. Timpului liniar de factură creștină i se opune timpul ciclic indian. Trebuie să facem însă de la început distincția dintre timpul teluric și timpul astral. În Univers procesele observabile se desfășoară în milioane de ani , iar distanțele se măsoară în mii de ani lumină. Mai mult, am întâlnit autori care pun în discuție existența timpului în sine. Criticul de artă Thierry de Duve îl contrabalansează cu argumente filosofice și științifice.  Bineînțeles că, din punct de vedere fizic, timpul nu există. Existăm doar noi care-i dăm valoare prin modul în care ne organizăm și prin felul în care constatăm că evoluția evenimentelor ne influențează viața. Încercând să le pună în acord (timp teluric-timp astral) unii autori au scris cărți prin care descriu evoluția umanității aflată sub influența semnelor zodiacale împărțită în epoci astrale. O primă lucrare antică care are pretenții științifice este cea a lui Claudiu Ptolemeu ( sec. II e.n.) din Alexandria. El observa o corelație între poziția aștrilor și comportamentul sau temperamentul oamenilor.

200px-claudius_ptolemaeus2

 

A fost recenzată repede lucrarea Zodia Vărsătorului a scriitoarei Laura Winckler.În cadrul evenimentului la care am participat , pot să spun că am cunoscut autorul într-un mod sumar și am crezut că titlul lucrării este metaforic sau retoric. Doar trei participanți la eveniment , iar conferențiarul Andreea Neacșu s-a străduit să prezinte ipoteze și să lanseze eventuale concluzii. Am dialogat printr-un schimb de opinii constructiv, convinși fiind că suntem în fața unui subiect arzător. Cu toate gravele probleme de sănătate ale populației din România observăm că speranța de viață a crescut la fel ca în Occident și pentru majoritatea marea problemă este nu dacă există timp sau nu , ci faptul că suntem condiționați de timp, deci finiți.

Fotogr.0356

 

Visul nemuririi persistă încă din Antichitate. Ghilgameș a plecat în căutarea nemuririi, Biblia spune în Eclesiast : “A pus în mintea lor chiar și gândul nemuririi”. Românii au tinerețe fără bătrânețe și viață fără de moarte cu Făt-Frumos , iar mitologia greacă abundă în zeități nepieitoare și există și cazuri de oameni cărora li s-a acordat într-o anumită măsură și fel nemurirea. Îmi vin în minte cuvintele lui A. Einstein din teoria relativității : în sisteme de referință diferite timpul se scurge în mod diferit. Lucrarea lui Lucian Boia , Tinerețe fără bătrânețe, prezintă aproape comic drama suferită de cei care au fost în căutarea sau beneficiarii acesteia. La fel se prezintă foarte bine tema longevității prezentă în Biblie și atribuită primilor oameni plini încă de suflul divin și nealterați de viciile civilizației. Enoh este răpit la cer, Hercule devine după moarte nemuritor intrând în rândul zeilor, Ahile este scăldat în apa nemuririi , dar Tithon este nemuritor printr-o lungă bătrânețe, Endimyon căpătă nemurirea , dar printr-un somn continuu, iar Medeea obține reîntinerirea iubitului ei Iason prin eliberarea sângelui îmbătrânit și introducerea unei poțiuni preparată din foarte multe plante.

tinerete-fara-batranete-si-viata-fara-de-moarte

Mă slujește destul de bine o memorie bună și am citit numeroase cărți care dezbat diferite subiecte la care m-am gândit dinainte și mă preocupau, dar să fie descris un sentiment din copilărie atât de bine într-o lucrare care descrie o întâmplare aproape identică este lucru mai rar. Marele scriitor și pantomim Dan Puric istorisește într-una dintre lucrările sale cum în copilărie a ucis o pasăre și cât de dezamăgit a fost după comiterea faptei. Pot să spun că în copilărie n-am fost un zvăpăiat și nici un copil înfumurat, dar existau momente când teribilismul copilăriei trebuia să se manifeste. Mă jucam cu diferite jucării prin curte, ieșeam la joacă cu copiii , aveam preocupări majoritar domestice, dar rugasem pe tata să-mi facă la serviciu o pușcă de lemn precum a lui cea adevărată și o foloseam câteodată jucându-mă. Într-o zi mi-am confecționat o praștie . Dorind să-mi demonstrez dibăcia m-am dus de unul singur pe la miezul zilei într-o zonă plină cu desișuri de porumbele și măcieși pentru a ochi vreo păsărică. Crenguțele foarte ramificate ale desișurilor complicau orice reușită deoarece chiar bine ochit subiectul putea să fie salvat. Îndârjit de cele cel puțin zece nereușite am insistat, iar în final am văzut că ceva a căzut ca lovit de trăznet. Pentru o secundă m-am ușurat … Planul meu a avut succes, dar când am văzut păsărica cu aripile împrăștiate și pieptul dezvelit, iar creștetul inert pe spate fără suflare la câțiva centimetri de mine, ceva în mine s-a frânt. Speram să o văd respirând sau să o pot ajuta să-și revină, dar în zadar. Nu mai exista nimic într-un etern de câteva secunde , totul parcă dispăruse și doar eu privind îngrozit la neînsuflețita victimă. Soarele deasupra parcă mă dojenea , iar mie fără să simt mi-a alunecat praștia din mână . Am plecat lăcrimând către casă și pe calea de întoarcere , vă rog să mă credeți , că n-am mai văzut nimic în jur, nici oameni, nici obiecte, absolut nimic. Ajuns acasă am adormit imediat până seara târziu încercând să uit totul .

poze-primavara-pasari

Vă doresc o lună August 2015 cât mai profitabilă, odihnitoare și plină de desfătări !

 

 

 

 

4 thoughts on “Visul nemuririi , Timp Teluric – Timp Astral, Parabola Sămănătorului !

  1. Pingback: Visul nemuririi , Timp Teluric – Timp Astral, Parabola Sămănătorului ! | balajradualin

  2. Pingback: Visul nemuririi , Timp Teluric – Timp Astral, Parabola Sămănătorului ! | matinalcafe

  3. Pingback: Visul nemuririi , Timp Teluric – Timp Astral, Parabola Sămănătorului ! | regatulpovestilor

  4. Pingback: Visul nemuririi , Timp Teluric – Timp Astral, Parabola Sămănătorului ! | My Blog

Leave a Reply

